Bij het starten van een
onderneming wordt vaak onderschat hoe belangrijk een website en een
huisstijl zijn voor u klanten. Onafhankelijk van de diensten of
producten die u aanbiedt, biedt de huisstijl houvast, herkenbaarheid,
associatie en vertrouwen aan uw klanten. Het is voor uw externe
communicatie ontzettend belangrijk om dit op orde te hebben, want u
maakt als bedrijf maar een keer een eerste indruk. Uiteraard begint u
met uw huisstijl en daarna de media-uitingen.
Waarom is een huisstijl zo belangrijk?
De definitie van uw huisstijl
bepaalt hoe klanten u zien en herkennen. Voordat u, uw huisstijl
bepaalt, moet u eerst bepalen wat uw visie en missie is. Aan de hand
daarvan doorloop u, uw conceptuele fase en legt u de basis neer van uw
huisstijl. Daarna definieert u diverse onderdelen van uw huisstijl:
• Logo
• Kleurstelling
• Lettertype
• Vormen en plaatsing
• Type plaatjes en content
Niet iedereen heeft de tijd en
de middelen om deze groep regels te definiëren. Veel bedrijven
onderschatten de waarde van deze onderdelen. Maar het is wel aangeraden
om dit goed te doen, want qua communicatie is dit voor u als startende
ondernemer de beste houvast wanneer dit is vastgelegd. Belangrijk om te
weten is dat de onderdelen zoals hieronder beschreven niet
chronologisch zijn, maar als een geheel benaderd moet worden.
Drukwerk
Ondanks alle online
toepassingen, zal drukwerk altijd een belangrijke rol blijven spelen in
de communicatie. Wel is drukwerk in minder hoeveelheden aanwezig omdat
we steeds meer online communiceren, maar dat geeft al aan dat drukwerk
een andere rol gaat spelen. De waarde van drukwerk wordt dus eigenlijk
hoger, zeker als je indruk wilt maken. Het geeft toch een meerwaarde
als je iemand een papieren visitekaartje geeft in plaats van een email.
Posters moeten niet alleen informatief zijn, maar mensen begeleiden
richting je website.
Contactgegevens
Bel ons (ma-za) 9:30 - 19:30
M. +31 647 14 62 83
E-mail. info@designex.nl
Copyright © Designex Media